jom detoks lagi dengan lobak merah tampil lebih menarik kulit segar berseri boleh kurus juga tau!

Assalamualaikum.. hello pretty face.. all you need is love, hugs & kisses..

u all tentu suka cerita pasal kulit sihat, putih & cantik kan? ye la.. kita ni perempuan.. kena la lebih prihatin bab-bab sihat putih cantik ni.. utk suami tercinta jugak kan?.. i pun suke.. hehe.. kalau u all nak nampak makin comel menawan, maksudnya kulit lebih cantik berseri, apa kata u all kunyah je lobak merah atau carrot setiap hari. Kita rujuk balik pemerhatian saintis, dorang cakap lelaki & perempuan yg berkulit putih bersih berseri nampak lebih menarik & sihat berbanding yg sebaliknya. i setuju la tu.. 

image source: google
 

hah??! Makan lobak merah boleh jadi putih ke? Patut la si arnab tu putih melepak ye..? huhu.. lawak kurang cerdik.. Sebagaimana yg u all tahu, dalam lobak merah tu, ada sejeinis pigmen, dinamakan karotenoid (bila masuk dalam badan dia bertukar jadi vitamin A), itu la yg berfungsi menghasilkan kulit yg segar, awet muda, indah berseri. Itu semua hasil dari kajian perubatan & pemakanan ye.. Tambahan lagi, dengan memakan lobak merah mentah-mentah atau minum segelas jus lobak merah, ia boleh mengeluarkan sisa toksin yg melekat pada dinding usus. Kerja detoks ini amat penting utk melancarkan proses menurunkan berat badan. Kepada u all yg terlebih berat badan, bawa-bawalah berdetoks dengan lobak merah..

image source: google
 

Utk pengetahuan am u all, i memang sangat-sangat-sangat suka makan lobak merah, i potong halus-halus, makan macam tu je, sedap ya Rabbi.. Lobak merah ni rangup & rasanya manis semulajadi (macam la u all tak tau..) Apa pun, cubalah makan lobak merah atau minum segelas jus lobak merah setiap hari selama 2 bulan tanpa-putus & u all akan dapat rasai hasil yg menggembirakan. Selain tu, tahap kesihatan juga menjadi bertambah baik. Elok la tu.. Sihat & Cantik itu seiring..

Thank you for reading.. Like !

3 comments:

Post a Comment

What Say You?

 

Ancient Minerals Anti-Stress Toner

Aura Beauty Booster
Ancient Minerals

Sulfur Perfecting Essence


Day Moisturizer
MSM Sulfur

Miracle beauty Fluid


Sleeping Beauty Aromatherapy
Total Cell Renewal

Sunblock Blemish Mousse


Daily Skin Protector
SPF35 Sunblock

Lip Cheek Balm

Holistic Skin Healer
Glossy Effect
LIP CHEEK BALM

Popular Posts